torsdag den 26. september 2013

Bagværk med masser af kerner

Ind i mellem slår det klik for mig, og så må jeg bare bage et eller andet. 
Så da jeg fandt en opskrift på müslibarer, slog det klik! 
Og selvfølgelig kunne jeg ikke nøjes med dem, jeg måtte også lige bage knækbrød ;)
Nogen gange er det godt at have meget tid:) 

Opskrifterne og musik frem på mac'en, og så i gang.

Grundopskriften til müslibar er: 
100 g smør
80 g brun farin
1 spsk honning
250 g havregryn

Jeg havde ikke brun farin, så erstattede med hvid sukker, 
tilsatte lidt andre gryn, lidt kokosmel og chokolade.

Smelt smør, sukker og honning

Bland den smeltede smørblanding i grynene
Blandingen hældes i et fad og trykkes flad med en dejskraber. 
Bages ved 180 grader i 20-25 min
Skæres ud i stykker når den er afkølet

Smager ligeså syndige som de er, men et godt energiboost:)



Knækbrødsblandingen består af:
2 dl hørfrø
1 1/2 dl græskarkerner
1dl sesamkerner
1 dl solsikkekerner
1 tsk salt
1 1/2 dl koldt vand

Det hele blandes sammen og stilles i køleskab en 1/2 time.
Hældes ud på bagepapir i en bradepande og glattes tynd med en dejskraber.

Bages i 2 timer ved 125 grader

Knækkes i ønskede størrelser når det er afkølet
Lækker snack - uden mel:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar