tirsdag den 1. september 2015

Kaffesirup


Det er den 1. September, det er efterår :) Efteråret er klart min yndlingssæson. 
Derfor synes jeg denne opskrift på kaffesirup fortjener at blive vist igen. 
Jeg går helt sikkert igang med at lave den i dag :) Måske gør du også? 



Det er efterår! Og den kolde tid er lattetid.
Og latte med sirup er ekstra lækkert:)
Latte med sirup har for mig, altid været specielt,
noget jeg kun fik når jeg var ude. 
Men nu bor jeg et sted i jylland,
hvor den nærmeste Baresso er 30 min herfra! 
What to do?! Make my own!! 
Inspireret af Emma fra ABeautifulMess lavede jeg en spiced latte sirup:) 
Hendes var godt nok med græskar - men det havde jeg ikke..


Jeg tog udgangspunkt i Emmas opskrift, og ændrede kun en smule. 
Jeg brugte:

2 dl vand
3 dl brun farin
2 tsk kanel 
3 kanelstænger
1/2 tsk revet muskatnød
2 nellike (stængler)
1 tsk vaniliepulver

Det hele kom i gryden, rørtes rundt indtil sukkeret var opløst.
Lod det stå på svag varme ca 5 min mere. 


Jeg siede krydderierne fra inden jeg hældte det i glas.
Kaffesirup i et champignonglas, totalt Linse Kessler stil:)
Jeg er meget tilfreds med resultatet. Det smager af efterår:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar